تکواندو ایرانی

ورزشی علمی و فکری

تکواندو ایرانی

ورزشی علمی و فکری

تکواندو ایرانی
آدرس باشگاه:

زرین شهر- خیابان شهید باهنر- مقابل بیمارستان شهدای لنجان- کوچه شهید علیرحم احمدی

Iran – isfahan – lenjan – zarrin shahr – shahid bahonar. st
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
۰۳ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۰۸

از بین بردن اضطراب با ورزش

روانشناسی علم مطالعه رفتار انسان و روانشناسی ورزشی مطالعه رفتار ورزشی و کاربرد یافته های روانشناسی برای بهبود عملکرد و ارتقاء تندرستی است. از حوزه های مهم مورد مطالعه روانشناسی ورزشی که به ویژه در آمادگی قهرمانان کاربرد دارد، آمادگی روانی برای عملکرد است که ورزشکار را برای مسابقه آماده می سازد .

آمادگی روانی چیست؟

همه ما با مراجعه به حافظه خود می توانیم لحظاتی را در مسابقات ورزشی به خاطر آوریم که تیم یا ورزشکاری با وجود آمادگی کامل جسمانی و فنی، به دلیل شرایط نامناسب روانی از ارائه بهترین عملکرد خود ناتوان مانده است .

ضعف آمادگی روانی در ورزشکاری که آمادگی جسمانی مطلوب دارد مانند اتومبیل آماده و پر سرعتی است که راننده ای ناشی و نا آماده در آن نشسته باشد. فراموش نکنید که هرچقدر هم که جسم آماده و ورزیده باشد، اگر ذهنی که آن را هدایت می کند فاقد ورزیدگی و آمادگی باشد جسم به درستی هدایت نخواهد شد .

احتمالاً در گذشته واژه آمادگی جسمانی برای مربیان و ورزشکاران قدری نامفهوم بوده اما امروزه در پاسخ به مفهوم آمادگی جسمانی، بی درنگ عوامل متشکله آمادگی جسمانی مانند : قدرت، استقامت و ... به ذهن خطور می کند.

همانطور که آمادگی جسمانی مستلزم صرف زمان کافی برای تمرین و تقویت عوامل آن است، آمادگی روانی نیز از عواملی همچون مهارت در توجه، مهارت در کنترل اضطراب و استرس، حفظ انگیزش، حفظ و افزایش اعتماد به نفس و ... تشکیل می شود. مطمئن باشید که رسیدن به آمادگی روانی نیز به مرور و با صرف زمان و امکان پذیر می شود و مستلزم این است که مدیران و مربیان آگاه چنین فرصتی را برای ورزشکاران فراهم آورند.

از بین بردن اضطراب با ورزش

از بین بردن اضطراب با ورزش

مسأله اضطراب به علتهاى گوناگون و به شکلهاى گوناگون به وجود مى آید البته برخى از اضطراب ها علل خاص و مشخصى دارند و برخى از آنها علل واضحى ندارند. برخى بسیار شدید هستند و برخى خفیف تر بروز مى کنند.

مطمئنا روشهایى که باعث کاهش اضطراب مى شوند، متفاوت خواهد بود اما تعدادى روش عمومى وجود دارد که مى توان در کلیه شرایط اضطرابى آنها را بکار برد اما باید توجه داشت این روشهاى عمومى شاید به تنهایى قادر به کنترل اضطراب هاى شدید نباشند.

فعالیتهاى منظم ورزشى

در زمان هایى که احساس نگرانى و اضطراب دارید بهتر است به کار و فعالیتى مشغول شوید چون معمولا ذهن انسان در یک لحظه نمى تواند به چند موضوع متفاوت فکر کند. در این میان کارى پیدا کنید که برایتان سرگرم کننده باشد و مشغول شوید. این عمل باعث خواهد شد راحت تر با افکار اضطراب زا مبارزه کنید. در واقع خواهید توانست ذهن خود را از درگیر شدن با افکار منفى منحرف کنید و به کارهاى دیگرى بپردازید.

در این خصوص ورزش کردن باعث خواهد شد که شما در مواجهه با شرایط اضطراب زا خونسردى و آرامش بیشترى داشته باشید. تحقیقات کارشناسان نشان می دهد که ورزش تأثیرات فیزیولوژیکى بر بدن دارد که این تأثیرات فیزیولوژیک فراهم کننده آرامش در افراد هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۰۳
مهدی تیغران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی